James Bond Rajongói Portál
  [ Belépés ] | [ Regisztráció ] ..: Adatbázis :>: Könyvek :: Filmek :: Filmzenék :|: Galéria :|: Magazin :|: CodeBreaker :|: Fórum :..
Menü
CodeBreaker
821. küldetés
Mi a Spectre film Aston Martinjának a rendszáma?
Partnereink






Keresés
Magazin ajánló
 Sohase mondd, hogy joghurt
 Korunk hőse? - Negyedévszázados újságcikk
 Megkönyvesített filmrészlet: Élni és halni hagyni
 Ian Fleming, a 007-es szülőatyja
 A McClory-dosszié
 Walther PPK - Harmincöt év Őfelsége Titkosszolgálatában

Ugrás a Magazinra!

Adatbázis frissítések
  • CR (Filmzene)
  • CR (Film)
  • TSWLM (Könyv)
  • Adam
  • Dink
  • Lippe gróf
  • CR (Dalszöveg)
  • TSLOIF89 (Egyéb film)
  • du Sautoy, Carmen
  • Dench, Judi
  • Kalendárium
    <1986> Roger Moore tiszteletére búcsúebédet rendeznek
      
    KarakterekBondok
    Lányok
    MI6
    Főgonoszok
    Ellenfelek
    Segítők
    Alkotók
    Színészek
    Írók
    Forgatókönyvírók
    Producerek
    Rendezők
    Zeneszerzők
    Előadók
    Látványtervezők
    Főcímtervezők
    Tomorrow Never Dies
    A holnap markában

    1. Tomorrow Never Dies (4:51)
    2. White Knight (8:30)
    3. Sinking of the Devonshire (7:07)
    4. Company Car (3:08)
    5. Station Break (3:30)
    6. Paris and Bond (1:55)
    7. The Last Goodbye (1:34)
    8. Hamburg Break-In (2:52)
    9. Hamburg Break-Out (1:26)
    10. Doctor Kaufmann (2:26)
    12. Underwater Discovery (3:37)
    13. Backseat Driver (4:36)
    14. Surrender (3:57)
    15. James Bond Theme (3:12)

    8.21 (24 szavazat)


    KönyvFilm
    Tomorrow Never DiesSurrender

    Az előző félresikerült lemez után, a széria producerei egy akkortájt „felfedezett” zeneszerzőt, David Arnoldot hívták segítségül. A szerző nevéhez fűződik például a Csillagkapu és a Függetlenség napja filmzenéje is.

    Arnold vállalta a kihívást és remekül vette az akadályt: elkészítette a sorozat történetének egyik legjobb filmzenéjét. Egyrészt, hű maradt Barry-hez, és visszahozta a 60-as évek klasszikus hangzását, ugyanakkor kiváló elektronikus alapjaival újat mutatott. Nem követte az Eric Serra-féle zsákutcát, helyette frisset, eredetit produkált. Valójában ezen az úton is a nagy mester tette meg az első lépéseket. Emlékezhetünk arra, hogy már az OHMSS-ben is hallhattunk szintetizátorbetétetek vagy épp legutolsó lemezén is, a The Living daylights-on az akkori elektronikus-hangzást már előszeretettel használta.

    Jött David Arnold, zseniálisan ötvözte az ezredforduló zenéjét a hatvanas évek klasszikus hangulatával, és győzött. Meggyőzte a producereket és a nézőket-hallgatókat egyaránt. Az első volt talán, akit még a legvérmesebb Barry-rajongók is elismertek. (Nem véletlenül ragasztották rá a „techno-barry” becenevet.)

    A filmhez eredetileg egy D.A. által írt k.d. lang szám lett volna a főcímdala, de bizonyos marketing-szempontok miatt Sheryl Crow lett a befutó, egy önálló számmal. Ez meg is látszik, és nyilván mindenkinek feltűnt, hogy a Holnap markában főtémája a Surrenderből származik és egyáltalán nem a címadódalból. Szerencsésebb lett volna az eredetileg a célra szánt alkotást választani, hiszen zeneileg igazán jól sikerült, ráadásul a szövegírója az a Don Black volt, aki a Thunderball, a Diamonds are forever vagy a The man with the golden gun számokat is jegyzi. Az eredeti lemezen szerepel még egy Moby-remix is, ami a klasszikus Bond-témát öltöztette új köntösbe. Egy másik, 2000-ben megjelent kiadáson hét újabb, a filmben szereplő zene található és egy Arnold-interjú, viszont hiányoznak róla a Sheryl Crow és Moby által készített darabok.

    Amúgy Arnold 1997-ben megjelentetett egy feldolgozáslemezt, Shaken and Stirred (Felrázva és keverve) címmel is, amely a korábbi évek nagyszerű főcímdalait újította fel, mai előadókkal. Mivel ez a filmzenével egy időben készült, több hasonlóságot is felfedezhetünk. Épp a Helicopter ride (ez csak az Expanded Edition-ön szerepel) című szám végét hallgatva, felbukkant a Diamonds are forever „felrázott, megkevert” változatának egy vonósmotívuma, elrejtve finoman a háttérben. Több ilyen is van, sőt még a TWINE-ra is maradt anyag, úgyhogy lehet fülelni!


    Összegezve: David Arnold, zseniálisan ötvözte az ezredforduló zenéjét a hatvanas évek klasszikus hangulatával. Az összképen csak a főcímdal ront, amely ugyan nem rossz, de eltérő zenei témája miatt, és a Surrender ismeretében fájó pont, ezért nem kaphat maximális pontszámot.

    Értékelés (7-es skálán): 6 (jó)


    [ Vissza a kategória listájához ]

    [ Vissza ]


    Kapcsolatfelvétel: klaatu@freemail.hu


    James Bond TM 007 and related James Bond Trademarks © 1962 - 2006 Danjaq LLC and Metro-Goldwyn-Mayer/United Artists Corporation. All Rights Reserved. This is a fan site and is in no way affiliated with EON, MGM/UA or anything else Bond related.
    © 2004-2006 Magyar James Bond Rajongói Portál / Hungarian James Bond Fan Site

    Weboldalunk hírei elérhetőek a következő fájlok segítségével: backend.php vagy az ultramode.txt

    PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
    Oldalkészítés: 0.05 másodperc